In heel wat Belgische en Nederlandse organisaties speelt vernieuwing een belangrijke rol. Toch zijn er nog veel bedrijven en organisaties die de noodzaak om te innoveren niet voelen. Als ze het goed doen, waarom zouden ze dan vernieuwen? Het antwoord is eenvoudig: omdat mensen de behoefte hebben om te creëren. Het geeft ons voldoening als we iets kunnen maken dat we met andere mensen kunnen delen of als we zien dat er met onze ideeën iets gebeurt. Het maakt ons gelukkig als we kunnen meehelpen aan iets dat het leven van andere mensen verbetert. We worden blij wanneer we nieuwe dingen kunnen ontdekken, als we vaardigheden en talenten kunnen ontwikkelen en als we daarmee mooie dingen kunnen creëren. Ons leven krijgt op die manier betekenis. Creativiteit en innovatie kunnen ook voor gezonde winstmarges en welvaart zorgen.
Eigenaardig genoeg benutten de meeste organisaties het innovatiepotentieel in hun organisatie niet. Gemiddeld worden slechts 20% van de mensen betrokken bij ideeëngeneratie. De overige 80%, the forgotten part of innovation, zijn bezig met de executie van deze ideeën of zelfs helemaal niet betrokken in innovatie. Toch kunnen zij vaak met heel verfrissende ideeën komen met betrekking tot jouw product, organisatie of dienst.
Wie individuele creativiteit stimuleert en de collectieve innovatiekracht van een organisatie benut, heeft de sleutel naar toekomstig succes in handen. Creashock leert je hoe je dit kan doen.
Meer info over het boek Creashock.
Volg je ons ook op Twitter? Creashock publiceert er dagelijks tweets over creativiteit.
Creashock community met heel wat interessante discussies over creativiteit.
Treed toe tot de Creashock Facebook community en geniet van prachtige filmpjes over onderwijs en creativiteit.